A vállalkozási stratégiánkkal rögzítjük a vállalkozásunk hosszú távú célkitűzéseit, meghatározzuk a célok megvalósulásához szükséges erőforrásokat, valamint a lényegesebb fejlesztési akciókat. A stratégia készítésénél kulcsfontosságú tanulmányozni, hogy milyen lehetőségek állnak rendelkezésünkre, illetve a környezetünkre miként tudunk pozitív hatást gyakorolni.
Az üzleti stratégiánk megalkotásának első szakaszában elemezzük vállalkozásunk elhelyezkedését, környezetét, mint külső befolyásoló tényezőket. Nem elhanyagolható a vállalkozásunk belső szerkezetét és felépítését is szemügyre vennünk, ezt követően esetleges átalakításokat kezdeményezhetünk a siker érdekében.
A levont következtetések alapján fontos meghatároznunk cégünk pontos célkitűzéseit és küldetését is. Különböző alternatívákat felvázolva végül a stratégiai akciókat is megtervezhetjük. A stratégiai akciók kidolgozásával a fejlesztési célok megvalósulását támogatjuk.Fontos a szinergia, a versenyhelyzetünk felmérése, és a pontos módszerek meghatározása, miként szeretnénk majd piaci igényeket kielégíteni. A folyamatosan változó piachoz a siker érdekében idomulnunk szükséges.
Nem mindegy például helyileg hol helyezkedik el irodánk. Számos kiadó iroda áll rendelkezésünkre Budapesten, a belváros szívében közlekedési csomópontokon. Stratégiánk szempontjából jövedelmező lehet frekventált helyen irodát bérelni, vagy üzleti címet igényelni a Regus székhelyszolgáltatás keretein belül. Az impozáns üzleti cím pozitív első benyomást gyakorolhat partnereinkre, és a helyi arculatunkat is építi.